معماری

پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی MSLQ پینتریچ و دی گروت

پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی MSLQ پینتریچ و دی گروت

توضیحات:

نوع فایل:   word

تعداد صفحات : ۱۲ صفحه
تعداد سؤالات:  ۸۱ سؤالی

دارای روایی و پایایی و مؤلفه ، تعاریف نظری و عملیاتی ، شیوه ی نمره گذاری و شیوه ی اجرا

شرح:

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

یادگیری خودتنظیم فرآیندی است که در آن افکار، احساسات و اعمال خود ایجاد شده به طور سازمان یافته در جهت دستیابی به اهداف شخصی یادگیرندگان جهت یافته است. (زیمرمنa 2009) یادگیری خودتنظیم عنصری از نظریه شناختی اجتماعی یادگیری است که بیان می کند رفتارها و انگیزش های یادگیرنده همانند محیط یادگیری بر پپیشرفت یادگیرنده اثر می گذارد. (بندورا ۱۹۵۶).

جهت سنجش سازه­های این پژوهش از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری MSLQ استفاده شد. MSLQ یک ابزار خودگزارش ده است. این ابزار در مرکز ملی تحقیقات دانشگاه میشیگان (سال ۱۹۹۹)؛ یعنی زمان تأسیس مرکز برای بهبود تدریس و یادگیری در مقطع متوسطه طراحی شد. سپس، به منظور سنجش جهت گیری های انگیزشی دانشجویان و استفاده آنها از راهبردهای مختلف یادگیری به دوره های دانشگاهی توسعه یافت. این پرسشنامه توسط پینتریچ، اسمیت، گارسیا و مک کیچی در سال ۱۹۹۱با استفاده از یک نمونه ۳۸۰ نفری از دانشجویان هنجار شده است. این ابزار در ایران توسط جباری (۱۳۸۱) و محققان دیگر به کار رفته است. با این حال محقق با خریداری آن از دانشگاه میشیگان در سال ۸۵ مجوز استفاده از آن را کسب نموده است.

خرید
 تحقیق مقاله پروژه پایان نامه ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 8 =

تماس با ما
اینستاگرام